مقالات رونق مطب و کلینیک

آموزشهای جذب مشتریان مطب و کلینیک دندانپزشکی و دندانسازی

دندانپزشکی کودکان

  یکی از متداولترین راهها برای متمایز شدن از دیگر دندانپزشکان کار کردن روی بچه ها و دندانپزشکی کودکان هست . اما چه شرایطی برای این کار میخواهید؟؟؟

دندانپزشکی اسلامی بانوان محجب

یکی از حوزه هایی که برای دندانپزشکان خانم میتواند بسیار عالی باشد حوزه بانوان محجب و با پوشش کامل اسلامی است

سوالی که در ابتدا باید به آن پاسخ دهیم این است که ما قبلا حوزه دندانپزشکی بانوان را توضیح دادیم و اینکه دیگر این نوع مطب و کلینیک تفاوتی با دندانپزشکی بانوان ندارد ؟

پک کامل انجام کارها

یکی از راههایی که برای جلب مشتریان و بازار هدف میتوانیم در حوزه دندانپزشکی از آن استفاده کنیم تهیه یک پلن کامل برای کارهای دندانی بیماران است

این حوزه معمولا توسط مناطق برخوردار و بالاشهر متقاضی خواهد داشت و شما باید آمادگی مواجه به این طیف از مردم را داشته باشید  که در آن شما تمامی م

در این نوع از بازار شما باید تمامی خدمات زیر را بصورت خودکار برنامه ریزی کرده و برای بیمار انجام داده یا بیمار را بصورت برنامه ریزی شده به آنجا بفرستید

کار در مناطق ارزان

کار در مناطق پایین شهر یکی از گزینه هایی است که برای جذب مشتری قابل انتخاب است که در این جلسه به آن خواهیم پرداخت

مزایای کار در مناطق ارزان 

کار در مناطق لوکس و گران قیمت

این روش کار برای کسانی مناسب است که دارای تجربه هستند و دارای توان سرمایه گذاری هستند و تمایل به تعداد زیاد مشتری ندارند اما در مقابل میخواهند مشتریانی به آنها مراجعه کنند که توان مالی بالایی دارند و به خاطر مزایایی که برای بیماران و مراجعین ایجاد میکنند هزینه بالاتری نسبت به سایر بیماران دریافت میکنند

این شیوه مناسب دندانپزشکان تازه کار نیست زیرا قیمت و هزینه خرید و کرایه مطب در این مناطق گران است در ابتدای کار استفاده از این شیوه بازاریابی مناسب نیست

مشاوره و آموزش

اشتباه نکنید منظور ما در اینجا تنها انجام کار مشاوره نیست بلکه یک مشاوره خوب میتوانید یک گزینه قوی برای ترغیب افراد برای مراجعه به مطب یا کلینیک شما باشد

اما تفاوت مشاوره با گفتگوی حین ویزیت چه تفاوتی دارد؟؟

کار با ادارات ،شرکتها ، دستگاهها و ارگانها

اگر در منطقه ای کار میکنید که کارمندان دولتی و یا شرکتهای خصوصی و یا کارگران کارخانجات ... زیادی وجود دارند میتوانید از ظرفیت کارمندان و کارگران این واحدها برای جذب بیشتر مشتری و مراجعین دائمی استفاده کنید

اما این کار را باید چگونه انجام دهید ؟؟

 برای اینکه کارمندان و کارگران این واحدهای صنعتی و تجاری را به مشتریان و مراجعین دائمی مطب خودتان تبدیل کنید راههای مختلفی وجود دارد که در اینجا این راهها را برایش شما توضیح خواهم داد

۱- تبلیغ در اطراف محل شرکت یا کارخانه که یکی از بهترین راهها برای جذب این افراد به مطب یا کلینیک تان است البته در این تبلیغ که(در درسهای بعدی بیشتر در مورد تبلیغات برایتان توضیح خواهم داد ) باید از یک پیشنهاد رد نشدنی استفاده کنید

پیشنهای رد نشدنی دیگر چیست ؟

دندانپزشکی شبانه روزی سکوی پرتاب دندانپزشکان تازه کار

شاید در نگاه اول نام دندانپزشکی شبانه روزی شبیه دندانپزشکی اورژانسی باشد که در درسهای قبل آنرا توضیح دادیم اما در واقع این نوع دندانپزشکی میتواند یک نوع متفاوت از بقیه باشدو شما در این نوع از مطب میتوانید به کمک دوستان دندانپزشکتان میتوانید یک تمایز و تفاوت عالی از دندانپزشکان اطراف و رقیبتان ایجاد کنید که به نوبه خود میتواند یک چند دندانپزشک را دور هم با سرمایه کم جمع کرده و در مدت کوتاهی موفقیت را برایشان به ارمغان بیاورد

اورژانس دندانپزشکی و بدون نوبت

حتما شنیده اید که دندان در معمولا شبها سراغ آدم می آید زمانی که همه خوابند و کسی به داد آدم نمیرسد

یکی از زمینه هایی که معمولا دندانپزشکان جوان میتوانند کارشان را از آنجا آغاز کنند ایجاد یک اورژانس دندانپزشکی است که خیلی برای تازه کاران عرصه دهان و دندان میتواند به سرعت باعث پیشرفت در تجربه و همچنین در افزایش تعداد مراجعین در کوتاه مدت میشود

دندانپزشکی بیماران خاص

یک از مشکلاتی که بسیاری از بیماران خاص با دندانهایشان دارند عدم قبول آنها توسط دندانپزشکان است

  •  دندانپزشکی بیماری های قلبی
  • دندانپزشکی بیماران دیابت
  • دندانپزشکی بیماران کلیوی
  • دندانپزشکی بیماران تالاسمی
  • دندانپزشکی بیماران اوتیسم
  • دندانپزشکی بیماران MS
  • دندانپزشکی زنان باردار
  • دندانپزشکی بیماران سرطانی
  • دندانپزشکی عقب ماندگان جسمی و ذهنی
  • دندانپزشکی بیماران مبتلا

دندانپزشکی بانوان

دندانپزشکی بانوان یک از بهترین گزینه ها برای دندانپزشکان خانم هست که میتواند باعث تمایز شما شود و براحتی با ایجاد ارتباط بتوانید مراجعان فراوانی را جلب کنید

با توجه به فرهنگ ما که بانوان مخصوصا در کارهای پزشکی تمایل بیشتری به استفاده از پزشکان زن دارند ( مخصوصا اگر تخصصی به اندازه مردان برایشان ثابت شده باشد ) خانمها تمایل دارند که به دندانپزشک خانم مراجعه کنند و در این حالت خانمها احساس راحتی بیشتری با پزشک کرده و این یک وجه تمایز بسیار عالی است که شما را از دندانپزشکان دیگر متمایز میکند

یادتان باشد هنگامی که میخواهید یک تمایز ایجاد کنید تمایل شما به داشتن همه مشتری ها بسیار وسوسه کننده است و شما میخواهید که هر کسی را به شما مراجعه میکند را درمان کرده و جزو مشتریان خودتان کنید که این کار یک اشتباه است اگر بتوانید جلوی این احساس خودتان را بگیرید و تنها روی وجه تمایز خودتان کار کنید ( که اینجا کار روی بانوان است ) بسرعت تمایز برای خودتان ایجاد میکنید که این کار باعث افزایش سریع مشتریان و مراجعان شما خواهد شد

دندانپزشکی سالمندان

یکی دیگر از مواردی که میتوانید برای ایجاد تمایز در دندانپزشکی مطب یا کلینیک تان استفاده کنید ایجاد مطب مخصوص سالمندان است که میتواند به شکل گیری یک گاو بنفش برای مطبتان کمک کند

برای انجام این کار شما میتوانید مواردی را که به آنها پرداخته خواهد شد استفاده کنید

در حوزه دندانپزشکی سالمندان همانطور که شما بیشتر مستحضر هستید بیشتر افراد سالخورد برای موارد دندان مصنوعی و پروتز بیشترین طیف مراجعه کننده را دارا هستند به همین خاطر اگر میخواهید که به سمت کار روی افراد سالخورده و مسن حرکت کنید باید تواناییی ها و مهارتهایی که در این رابطه هستند را فویتر کنید

متمایز باشید

 یک مطب ،لابراتوار و کلینیک متمایز داشته باشید

در بازاریابی یک اصل وجود دارد برای اینکه بهتر دیده شوید باید متمایز باشید به زبان دیگر باید با دیگران باید فرق داشته باشید

زمانی که شما به یک مسافرت و گشت و گذار در سراسر کشور می روید، چیز های زیادی دیدگان شما را به خود معطوف می کنند و بلا فاصله نیز در ذهنتان نقش می بندند، چیز هایی مانند مناظر زیبا، زمین های کشاورزی رنگارنگ، حیوانات و… . مشاهده یک گاو قهوه ای برای هر کسی که از شهر آمده است و چنین چیزی را تا پیش از آن از نزدیک مشاهده نکرده است بدون شک هیجان انگیز خواهد بود.