مقالات رونق مطب و کلینیک

آموزشهای جذب مشتریان مطب و کلینیک دندانپزشکی و دندانسازی

ارزش بیشتری به مشتریان خود ارائه دهید

 یک از دندانپزشکان که من او را  دکتر حمید امامی خطاب میکنم به من مراجعه کرد و از کمبود مراجعین شکایت کرد و اینکه درآمدش بخاطر کم شدن مراجعین و رقابت بین دندانپزشکان هر روز در حال کم شدن است و از من خواست برای این مشکل بزرگ او که تمامی زندگیش را تهدید میکرد چاره ای بیاندیشم
من : به تمام کسانی که به مطب شما مراجعه میکنند علاوه بر کاری که میخواهند یک کار اضافه را انجام بده
دکتر امامی : توی این وضعیت چطور این کار را انجام بدم که درآمدم بالا نیست و بخوام که کار اضافه مفتی برای بیماران انجام بدم خودش هم هر روز قیمت مواد و ... هم گرونتر میشه چطوری این کار را انجام بدم !!؟

من : اصلا لازم نیست که این کار برای تو هزینه اضافه داشته باشه و مواد و غیره استفاده کنی .

دکتر امامی : پس چطور یک کار اضافه برای بیمار انجام بدهم !!؟

من : کارهایی که به نظر من میرسه و شاید شما که حرفه ای این کار هستید کارهای بسیار بیشتری به ذهن شما خطور بکنه

مثلا :1-  ویزیت رایگان و نوشتن وضعیت هر دندان روی یک برگه کپی نقشه دندانها که یک اقدام بسیار موثر برای جلب نظر بیماران و وفادار کردن آنها میباشد

2- مشاوره جهت ترمیم و استفاده از انواع پروتز کامل یا پروتز جزئي

3- نمایش وضعیت دندانهای بیمار توسط یک دوربین داخل دهانی و نشان دادن وضعیت دندانهای بیمار به خودش

4- مشاوره جهت ترمیم دندانهای قدامی و بهبود زیبایی فرد

5- توضیحات و مشاوره ایمپلنت و لمینت و .....

6- ارائه جزوه و بروشور آموزش برای هر جلسه ( هر جلسه یک برگه متفاوت از برگه جلسه قبل ارائه کنید )که در هر برگه فقط یک موضوع را به زبان ساده برای بیمار توضیح داده باشید

8-ارائه خدمات مشاوره ای با استفاده از شبکه های اجتماعی و بدون وقت قبلی

7- عضویت در یک گروه شبکه های اجتماعی که مشکل یا علاقه واحدی دارند و ارائه خدمات مشاوره ای و اطلاعات در مورد مسائل مشترک

دکتر امامی با قبول انجام این کارها که به نحوی برای یک دندانپزشک شاید بی ارزش به نظر برسد ولی برای یک بیمار میتواند گرانفدر و ارزشمند باشد

ورای ارزش کاری که انجام میدهید بیمار دوست دارد که با پزشکش ارتباط کلامی داشته باشد که این موارد به داشتن ارتباط کلامی کمک فراوانی میکنند و شما از هر مراجعه کننده میتوانید یک بیمار وفادار بسازید که تنها به مطب شما برای انجام کارهای دندانپزشکی مراجعه میکند

مزایای ارائه ارزش بیشتر به مراجعین

  • مشتریان احساس میکنند که شما ارزانتر از سایر دندانپزشکان کار میکنید ( و این بخاطر کار اضافه ای است که شما برای آنها انجام میدهید )
  •  این کار باعث افزایش مشتریان شما در میان مدت ( حدود ۶ تا یکسال ) میشود
  • با استفاده از این حالت بیماران شما به شما وفادار خواهند ماند
  • ارتباط کلامی معمولا در خدمات آفر و پیشنهادی رایگان افزایش می یابد که به بهبود روابط بیمار و پزشک کمک فراوانی میکند
  • برای این کارها معمولا نیاز به هزینه اضافی نیست و یا  مبلغ بسیار اندکی هزینه نیاز دارد که با مراجعه بیماران بیشتر اصلا به چشم نخواهد آمد

معایب ارائه ارزش بیشتر به مراجعین

  • ممکن است بعضی از موارد ارزشی که ارائه میکنید زمانبر باشند بخصوص موارد که نیاز به مشاوره دارند
  • برخی از موارد نیاز به هزینه اضافه یا نیروی کار بیشتر داشته باشد
  • برخی از پزشکان ارتباط کلامی و مشاوره ای قوی ای ندارند و تمایل به حرف زدن زیاد با بیمار را ندارند
  •  برخورد با بعضی از بیماران مشکل است و ممکن است باعث ایجاد توقع در این بیماران شود ( معمولا در ابتدای کار بدلیل کم تجربگی دندانپزشک اتفاق می افتد )

پیشنهادات  برای انجام ارائه ارزش بیشتر به مراجعین

  • روی کلام و نحوه ارتباط خودتان کار کنید و بهترین نوع حرف زدن با بیمار را داشته باشید ( در بخشهای بعدی یک فصل کامل در مورد مهارت کلامی دندانپزشکان و نحوه ارتقای آن بحث خواهد شد)
  •  در این نوع ارائه ارزش ما سعی در ارائه خدمات اضافی بصورتی که بدون هزینه یا کمترین هزینه باشد به همین خاطر همیشه بدنبال این گونه خدمات بگردید و ممکن است هر کس نوعی خدمت پیدا کند که جدید و متمایز از خدمات سایر دندانپزشکان باشد به همین خاطر همیشه حتی اگر یک دندانپزشک با سابقه هستید به دنبال پیدا کردن این گونه خدمات جدید باشید
  • سعی کنید ارزشی که ارائه میکنید به حریم خصوصی بیمارانتان وارد نشود و یا اینکه از بیمارتان بخواهید برای استفاده از ارزشی که ارائه میکنید اجازه بگیرید