مقالات رونق مطب و کلینیک

آموزشهای جذب مشتریان مطب و کلینیک دندانپزشکی و دندانسازی

استفاده از بیمه

حتما میدانید که در ایران نزدیک به ۹۰ درصد مردم از انواع دفترچه های بیمه و سلامت استفاده میکنند که این بیمه ها ( غیر از بیمه های تکمیلی ) موارد دندان را تحت پوشش قرار نمیدهند اما اگر بتوانید به هر طریق ممکن با برخی از بیمه های تکمیلی قرارداد ببندید و  اندکی از هزینه ها را روی دوش بیمه میگذارد

اما این کار چه تاثیری برای شمای دندانپزشک دارد ؟

به لحاظ درآمدی در نگاه اول نه تنها مزیتی ندارد بلکه برخی از کارهای اداری مربوط به بیمه نیز به کارهای شما اضافه خواهد شد

اما اما اگر بصورت کامل به قضیه نگاه کنید میفهمید که تعداد مشتریان و بیماران شما در چند ماه بیشتر خواهد شد و این بخاطر آن است که مردم علاقمند هستند که حس کنند این بیمه ها ولو بسیار کم در مخارج و هزینه های درمانی آن اثر گذار است به همین خاطر جایی اگر از این دفترچه های بیمه استفاده کند مورد استقبال آنان قرار خواهد گرفت

 اما چون که بیمه های کلی مثل تامین اجتماعی و خدمات درمانی درمانهای دندانی را تحت پوشش قرار نمیدهند شما باید با بیمه هایی که خدمات بیمه تکمیلی دندانی ارائه میدهند را انتخاب کنید

تقریبا تمامی بیمه ها در خدمات بیمه تکمیلی درمانی خودشان بیمه درمان دندان را جزو موارد دارند به همین خاطر میتوانید به سراغ این بیمه ها بروید و با آنها قرار داد ببندید

لیست بیمه های تکمیلی درمانی

  • بیمه تکمیلی ایران
  • بیمه تکمیلی دانا
  • بیمه تکمیلی البرز
  • بیمه تکمیلی آسیا
  • بیمه تکمیلی آسماری
  • بیمه تکمیلی تعاون
  • بیمه تکمیلی سامان
  • بیمه تکمیلی ملت
  • بیمه تکمیلی دی
  • بیمه تکمیلی پارسیان
  • بیمه تکمیلی آتیه ساز

البته برخی از مواقع بخاطر مواردی که این بیمه ها انتظار دارند و میزان کاری که باید برای کار با بیمه باید انجام شود زیاد است کار با بیمه‌ها مشکل باشد به همین خاطر برخی از مواقع این کار برای یک مطب مخصوصا اگر تازه کار باشد سخت خواهد بود و بیشتر برای کلینیک های دندانپزشکی که حداقل یک حسابدار و یا منشی تمام وقت برای این کار داشته باشند مناسب است

مزایای استفاده از بیمه

  • افزایش مراجعان و بیماران به شما در میان مدت حدود ۶ ماه تا یکسال
  • اعتماد بیشتر بیماران به شما
  • تبلیغ دهان به دهان توسط بیمارانی که از یک نوع بیمه استفاده میکنند
  • امکان درج این موضوع  در تبلیغات برای مطب
  • مراجعه بیماران در هر منطقه یا موقعیت مطب یا کلینیک ( نیاز نیست که برای مطب خودتان در یک منطقه بخصوص مکانی را بخرید یا اجاره کنید )

 معایب استفاده از بیمه

  •  زیادتر شدن کارهای اداری و مکاتبات با بیمه ها
  • نیاز به یک حسابدار یا منشی برای کارهای بیمه ای در مواردی که تعداد مراجعات به مطب شما زیاد شود
  • متاسفانه در جامعه ما این احساس به وجود آمده است کسانی که با بیمه کار میکنند کیفیت پایین تری نسبت به سایر مطب ها دارند (این مورد در کوتاه مدت است و شما میتوانید با انجام کار با کیفیت در میان مدت  و دراز مدت خودتان را به عنوان یک مطب یا کلینیک با کیفیت که با بیمه ها نیز کار میکند معرفی نمایید که این یک وجه تمایز بسیار عالی برای مطب و برند شما به حساب خواهد آمد )
  • تمامی موارد را بیمه های تکمیلی پشتیبانی نمیکنند و اکثر تنها عصب کشی ، اندو و پر کردن دندان را قبول میکنند مواردی مانند ارتودنسی لمینت ، ایمپلنت یا جراحی جزو این موارد نمیشود اما برخی از بیمه های تکمیلی این موارد را نیز قبول میکنند به همین خاطر قبل از اقدام به این موارد باید از قبل از بیمه خودتان نسبت به پوشش این موارد سوال کنید تا از تحت پوشش بودن مورد خودتان مطمئن شوید

پیشنهادات برای استفاده از بیمه

  • قبل از شروع با کار با بیمه ها قانون هر کدام از بیمه ها را بصورت کامل مطالعه کنید و از کم و کیف ارائه خدمات دندانپزشکی به بیماران مطلع شوید این کار کمک میکند که با پیشنهادهای بهتر مراجعین بیشتری را جذب کنید
  • در بنرها و اطلاعیه هایی که در اتاق انتظار یا راهروی یا درب ورودی نصب میکنید این را که دارندگان فلان بیمه تحت خدمات شما هستند را اعلام کنید
  • برخی از بیمه ها درسایتشان یا به روشهای مختلف دندانپزشکان طرف قرارشان را معرفی میکنند که شما میتوانید با قرار داد با این بیمه ها از مزیت تبلیغ توسط بیمه استفاده کنید
  • قبل از شروع کار استعلام قبول مورد معالجه از طرف بیمه را دریافت کنید
  • حالتهای کار با بیمه به دو صورت است
    در حالت اول شما کار میکنید و یک گواهی انجام کار به مریض میدهید که به بیمه ارائه دهد و مبلغ را از بیمه دریافت کند مزیت این روش این است که شما در این حالت با بیمه مستقیما درگیر نمیشوید و این بیمار است که کارهای تایید بیمه و دریافت هزینه از بیمه را قبول میکند اما این حالت کمتر مورد استقبال بیماران است و این بخاطر آن است که بیماران باید در همان ابتدا هزینه را بصورت کامل پرداخت کنند و برای گرفتن مبلغ از بیمه ممکن است ماهها منتظر بمانند
    در حالت بعدی شما مبلغ بیمه را از هزینه کسر کرده و بعدا با ارائه برگه بیمه مریض آنرا از بیمه دریافت میکند مزیت این روش در این است که مورد استقبال بسیار بیشتر از طرف مراجعین و بیماران قرار میگیرید و عیب آن این است که باید بصورت مستقیم با بیمه وارد حساب و کتاب شوید که این کار وقت گیر و گاهی نیازمند استخدام منشی و حسابدار مربوط به خودش خواهد شد
  • در اتاق انتظار با یک برگه در بورد اطلاعیه ها اعلام کنید که بیماران نوع بیمه خودشان را اعلام کنند و هیچگاه در هنگام نوبت دهی و یا گفتگو از بیمار نوع بیمه اش را نپرسید زیرا این کار احساس پرداخت هزینه بسیار بیشتر را به بیمار میدهد که این اصلا به لحاظ روانی و برگشت مراجعه کننده مناسب نیست