مقالات رونق مطب و کلینیک

آموزشهای جذب مشتریان مطب و کلینیک دندانپزشکی و دندانسازی

عکس رادیو گرافی و محل مطب

یکی از مهمترین مواردی که در هنگام انتخاب محل مطب و کلینیک باید به آن توجه کنید این است که اگر شما نیاز به عکسهای با کیفیت بالای رادیوگرافی دارید حتما باید محل مطبتان باید در نزدیکی یک مرکز رادیوگرافی حرفه ای باشد تا مراجعان شما براحتی و بدون هیچ مشکلی به آنجا برای تهیه عکسهای رادیوگرافی مراجعه کنند

نکات تابلو مطب

نکات تابلو مطب

همانطور که میدانید دندانپزشکان بصورت کلی نمیتوانند از شکل و تابلوهای غیر معمول در سر در ساختمان مطب استفاده کنند

و تمامی تابلو ها باید از فرم خاصی که وزرات بهداشت آنرا ارائه کرده است باید پیروی کنند به همین خاطر در طراحی و فرم تابلو اصلی مطب شما نمیتوانید از طراحهای جذاب استفاده کنید و یا اندازه آنرا بزرگتر کنید 

اما برای این تابلو اصلی اگر امکان داشته باشد و ساختمان شما اجازه این کار را بدهد باید تابلو را طوری نصب کنید که عابرین پیاده و خودروهای سواری آنرا ببینند و در معرض دید باشد یعنی زاویه قرارگیری تابلو مناسب باشد و ارتفاع آن زیاد نباشد یعنی هرچه ارتفاع تابلو کمتر باشد بیشتر در معرض دید عابرین قرار خواهد گرفت

پرت کردن حواس مریض

پرت کردن حواس مریض (تلویزیون موسیقی آرام-عکس و تصویر-صحبت کردن )-حذف صدای فرز با هندزفری

همانطور که در دروس قبلی گفته شد یکی از مهمترین مواردی که برای وفادار سازی مراجعین شما باید انجام دهید انجام کار بدون درد است

اما آیا انجام کار بدون درد تنها بوسیله بی حسی کامل و بی نقص انجام میشود و یا اکثر بیماران در روان و درون خودشان نوعی از ترس و فوبیا نسبت به دندانپزشکان و محیط مطب دارند که این باعث میشود که حتی در صورت بی حسی کامل باز هم نسب به محیط دندانپزشکی یک نوع ترس و دلهره داشته باشند

برای هر بیمار دائم یک پرونده کامل داشته باشید

مهمترین دلیل تشکیل پرونده از نظر بازاریابی ایجاد احساس چتر حمایتی برای بیماران است یعنی با ایجاد پرونده پزشکی و و ضعیت دندانهای بیمار شما به بیمار میگویید که برای من مهم هستید و با  این کار بیماران احساس وفاداری بیشتری به شما خواهند کرد

علاوه بر جذب مشتری در تسهیل کار رسیدگی به مشکلات بیمار این پرونده میتواند بسیار کمک کننده باشد

هنگامی که یک مریضی که پیش شما پرونده دارد و شما پرونده او را بیرون آورده و کارهای قبلی انجام شده و مشکلات باقی مانده و وضعیت کلی دندانهایش را به او میگویید حس فوق العاده با ارزش بودن را به بیمار میدهید و اگر بتوانید که موارد دیگر را در انجام کار رعایت کنید هیچ بیماری را  از دست نخواهید داد و به مروز مشتریان شما بیشتر و بیشتر خواهند شد

مهارت تان را نشان دهید

آقای رضایی ماشینتان را به یک مکانیک برده اند و میگویند که ماشین من ریپ میزند  این مکانیک شروع به کار میکند اما بصورت دودل گاهی شمعها را باز میکند گاهی کوئل و  ....قسمتها را چک میکند وسایل و ابزار بخوبی مرتب نشده و برای پیدا کردن یک پیچ گوشتی به این سو آن سو میرود و کم کم آقای رضایی احساس میکند این مکانیک به انجام کار وارد نیست و ماشین را از پیش این مکانیک به جای دیگری میبرد
اما مکانیک بعدی بلافاصله پس از دیدن و شنیدن صدای ماشین به سراغ قسمت بعدی میرود و با تجهیزات مرتب و با مهارت دست فراوان مشکل را رفع میکند

بدین صورت آقای رضایی مشتری پرو پا قرص مکانیک دوم میشود و همیشه ماشین خودش را به آنجا میبرد و به دیگران نیز توصیه میکند که به این مکانیک ماهر مراجعه کنند

بوسیله تعریف داستان بالا که برای همه ماها اتفاق افتاده است شما به اهمیت نشان دادن مهارتتان به مشتری پی میبرید

هر دندانپزشک که نتواند مهارت و استادی خود را در کاری که انجام میدهد نشان دهد محکوم به شکست و  نمیتواند بیمارانی را که به او مراجعه میکنند را جذب و به مطب و کلینیک خودش وفادار کند

انجام کار بدون درد

انجام کار بدون درد یکی از مهمترین مواردی است که به حفظ مشتریان و ایجاد وفادار آنان به مطب و کلینیک شما کمک کند

تقریبا اکثر مراجعین حتی شده بسیار کم مقداری از ترس از دردهای هنگام تزریق و کار روی دندان را دارند و بسیاری هم هستند که بخاطر همین ترس ناشی از حس درد سعی میکنند که به دندانپزشک مراجعه نکنندکه و این خود عامل تشدید مشکلات دندانی و بدتر شدن اوضاع بهداشت دهان و دندان آنها میگردد

اثر مازلو و تاثیر درد بر مراجعه مشتری به شما

در دهه ۱۸۹۰، فیزیولوژیست روسی، ایوان پاولف در حال تحقیق در مورد بزاق سگ­‌ها بود که در واکنش به تغذیه آنها ترشح می­‌شد. او یک لوله‌ی آزمایشی کوچک را در گونه هر سگ قرار داد تا بزاق را در زمانی که سگ‌ها تغذیه می‌شدند (با پودری تهیه‌شده از گوشت) اندازه‌گیری کند.

اخلاق و زبان محلی راز موفقیت

اخلاق و زبان محلی راز موفقیت

در هر منطقه ای که مطب دارید سعی کنید که به زبان محلی آن منطقه حرف بزنید زیرا با حرف زدن به زبان محلی هر منطقه شما احساس نزدیکی و راحتی را به مراجعین هدیه میکنید که این احساس خوشایند باعث مراجعه های بیشتر برای کسانی خواهد شد که به زبان آنان حرف میزنند

برای بیمار دقیقاً مشکلش را توضیح دهید

یکی از مهمترین نکاتی که برای جذب مشتریان جدید و وفادار کردن آنها به کار و مطب شما باید به آن توجه شود
توضیح دقیق مشکل به بیان ساده است

توجه کنید که مشکل بیمار را بصورت کامل و دقیق و بصورتی که بیمار آنرا کاملا متوجه شود برای بیمار شرح داده شود