مقالات رونق مطب و کلینیک

آموزشهای جذب مشتریان مطب و کلینیک دندانپزشکی و دندانسازی

وب سایت برای مطب یا کلینیک بلی یا خیر؟

وب سایت بلی یا خیر؟

 وب سایت برای چه کسانی مفید است

حتما تا بحال سایتهای دندانپزشکی زیادی را دیده اید که دارای مقالات نه چندان خوب در زمینه آموزشهای دندانپزشکی به عموم مردم و آگاهی دادن به آنها هستند

حتما از خودتان میپرسید که هدف این سایتها از قرار دادن این مطالب و فیلمها در سایتشان چیست و چه سودی از این کار میبرند ؟

دستیار و منشی را بصورت کامل آموزش دهید

دستیار و منشی مطب را بصورت کامل آموزش دهید

 دستیار و منشی را بصورت کامل آموزش دهید

آیا میدانید که حدود ۵۰ درصد از میزان رضایت مراجعین به مطب یا کلینیک شما ناشی از رفتار عوامل مطب و کلینیک است حتما برخی از شما از شنیدن حرف بالا شوکه شوید که این مقدار خیلی اغراق آمیز است اما باید در جواب گفت که حتی اگر این مقدار از این عدد (یعنی ۵۰ درصد ) هم کمتر باشد همه ما میدانیم که تاثیر رفتار و نحوه برخورد منشی ، دستیار و عوامل اجرایی مطب و کلینیک اهمیت بسزایی در تجربه موفقیت آمیز بیماران و مراجعین از مطب ما دارد

در مناطق متوسط به پایین باید لیست کامل قیمتها و هزینه در دید باشد

نمایش لیست قیمتها آری یا نه ؟
در مناطق متوسط به پایین باید لیست کامل قیمتها و هزینه ها در دید باشد

بازاریابی یعنی اینکه بدونی با هر مشتری به چه زبانی حرف بزنی

در کار دندانپزشکی و دندانسازی نیز شما حتما باید بدونید مشتریان و بیمارانی که به شما مراجعه میکنند از چه سنخی هستند و چه نیازها و چه علائقی دارند

وقت انجام کار بیماران مطب

وقت انجام کار بیماران مطب

یکی از نبایدها در کار دندانپزشکی این است که نباید بدقول باشد و سر ساعت تعیین شده این کار را انجام دهید

آیا واقعاً لازم است که کاملاً به وقت‌های داده شده به بیماران پایبند باشیم ؟

بصورت کلی تأخیر حداکثر یک ربع برای انجام کار بیماران تقریباً برای همه پذیرفته شده است اما اگر این تأخیر بیشتر شود دیگر شما در طولانی مدت نباید انتظار برگشت بیماران و وفاداری آنان مخصوصاً بیماران با وضعیت مالی خوب را داشته باشید زیرا بیمارانی که وقت برایشان اهمیت دارند میخواهند که در سر وقتی که به آنان داده شده است کارشان انجام شود و اکثر کارمندان و کسانی که برای انجام کارشان باید مرخصی بگیرند نیز جزو این دسته به حساب می‌آیند

پلکان تخفیف

آیا میدانید که ۸۰ درصد درآمد شما از ۲۰ درصد از مشتریان شما بدست تان میرسد ؟!!

تم رنگ مطب

با یک تم رنگی متناسب و حساب شده یک مطب ایده‌آل خلق کنید

احتمالا برای شما نیز پیش آمده است که هنگامی که در اتاق یا سالن انتظاری نشسته باشید و این اتاق یک رنگ نامتعارف داشته باشد و هر چقدر بیشتر در این اتاق بنشینید بیشتر احساس ناراحتی و ناخوشی خواهید داشت و این یکی از عواملی است که در برخی از سالن های انتظار مراجعه کننده ها حالت پرخاشگر به خودشان میگیرند و با کمی معطلی شروع به اعتراض می کنند

تا بحال شده است که در یک اتاق با یک رنگ گرم مثل قرمز قهوه ای ، نارنجی و … نشسته باشید که در این حالت شما احساس گرما خواهید کرد که این برای فصل گرما بسیار عذاب آور و برای فصل سرد خوب و مناسب است همچنین برای مناطق سردسیر و گرمسیر نیز این بحث وجود دارد

استراتژی قیمت گذاری دندانپزشکان
استراتژی قیمت گذاری دندانپزشکان

استراتژی قیمت گذاری برای مطب‌ها و کلینیکهای دندانپزشکی

یکی از مهمترین چیزهایی که مشتریان محل خرید کالا یا خدمت خودشان را انتخاب میکنند قیمت کالا یا خدمت هست که تعیین کننده مخصوصا برای اقشار متوسط به پایین و یا حتی برخی از اقشار متوسط به بالا هست به همین خاطر نحوه قیمت گذاری خدمات دندانپزشکی و دندانسازی میتواند یکی از نکات مهم در افزایش مراجعین و بیماران در کوتاه مدت و میان مدت باشد

اما برای قیمت گذاری چگونه عمل کنیم؟

نمای خارجی ساختمان دندانپزشکی
نمای خارجی ساختمان دندانپزشکی

اثر نمای خارجی یک ساختمان دندانپزشکی بر تعداد مراجعات

هنگام عبور از یک خیابان ناگهان یه ساختمان میبینی که یک دندان بزرگ در نماش به شکل سنگهای برجسته و با رنگ آبی در آورده شده است
کار تمومه دیگه این ساختمان تو لایه های زیرین مغزت حک شد حالا بیا هزارتا بنر و …
. با نامهای جذاب بزن این نما کار خودش را با یک حرکت انجام داده است
در این جلسه قصد داریم که در مورد تاثیر نمای ساختمان بر روی بیننده و مراجعه کننده و افزایش بیماران مطب شما برایتان حرف بزنم

دکوراسیون مطب

دکوراسیون مطب
اگر به یک کلینیک مشهور و پر مشتری مراجعه کرده باشید احتمالاً با یک صحنه و چیدمان برنامه‌ریزی شده مواجه خواهید شد که حرفه‌ای بودن، آرامش، لوکس بودن، حس کنجکاوی و …. را در شما بر خواهد انگیخت
اما آیا دکوراسیون مطب در افزایش تعداد مراجعین و مشتریان و وفادارسازی آن‌ها به مطب و کلینیک شما نقش دارد؟؟

آیا یک مطب یا کلینیک به تبلیغات نیاز دارد؟

یک از سوالاتی که بسیاری از دندانپزشکان از ما میپرسند این است که آیا برای مطب یا کلینیک‌شان تبلیغات نیاز هست یا خیر ؟

در جواب این سوال باید بگویم که تبلیغات ممکن است برای یک مطب ضروری ، برای یک مطب خوب و برای یک مطب مضر باشد.

برای مطب ما چطور؟؟؟؟؟

برای بیمار دقیقاً مشکلش و راهکارها را توضیح دهید

آقا این دندان شما نیاز به عصب کشی داره و هزینه اش هم این قدر میشه ؟! آه چقدر زیاد

عصب کشی اصلا یعنی چی آقای دکتر ؟

بسیاری از بیماران معنی و مفهوم واژه ها و کلماتی را که ما استفاده میکنیم را نمیفهمند و هیچ ذهنیتی نسب به آنها ندارند

و وقتی که شما ندانید که طرف مقابل شما قرار است چه کاری انجام دهد نمیتوانید سختی کار طرف مقابل را بفهمید و این کاری که دندانپزشک قرار است انجام دهد ارزش این هزینه بالا را دارد یا خیر

دهان بیمار را با دوربین نشان دهید

 

اگر شما از ارزش چیزی که میخرید ، خدماتی که دریافت میکنید صدقه ای که میدهید با خبر باشید آنرا بسیار راحتتر پرداخت میکنید و به این ترتیب اگر بیماران از وضعیت دندانهای خودشان اطلاع بیشتر داشته باشند بسیار راحتتر برای مراجعات بعدی راحتتر به شما مراجعه میکنند