مقالات رونق مطب و کلینیک

آموزشهای جذب مشتریان مطب و کلینیک دندانپزشکی و دندانسازی

آیا یک مطب یا کلینیک به تبلیغات نیاز دارد؟

و اینکه تبلیغ انواع مختلفی مانند تبلیغات تلویزیونی ، رادیویی، بنری، اینترنتی و ... دارد که در ادامه به توضیح هر کدام خواهیم پرداخت

برای اینکه ضرورت تبلیغ را بفهمیم باید بدانید که بیشتر افراد و مطبهای با سابقه از مشکل عدم توجه به مدیریت مدرن یک مطب و در نتیجه عدم توجه و استفاده از تبلیغات برای کسب و کارشان که حرفه مربوط به دندان و دندانپزشکی است  رنج میبرند

 برای رفع این مشکل شما باید مجموعه این دوره را که در سایت دنتیکس میتوانید از آنها استفاده کنید را تهیه و بصورت کامل آموزش ببینید تا بصورت یک فرد مدرن امروزی به کسب و کارتان نگاه کنید

اما از کجا بفهمیم که برند، مطب و کلینیک ما شامل کدامیک از موارد بالا میباشد؟

هیچ وقت به هزینه تبلیغات به عنوان یک هزینه نگاه نکنید بلکه این هزینه که در امر تبلیغات انجام میدهید مانند هزینه ای که برای مواد و تجهیزات مطب میدهید یک ضرورت برای موفقیت کسب و کار شما میباشد و اگر یک تبلیغات خوب اجرا شود میتواند در اندک مدتی مراجعین و فروش و در آمد شما را اافزایش دهد

برای امر تبلیغات هم میتوانید خودتان این کار را انجام دهید و یا اینکه میتوانید آنرا به شرکتهای مجری تبلیغات بسپارید

برای اینکه تبلیغات را خودتان انجام دهید فصل تبلیغات را حتما نگاه کنید

انواع تبلیغات

انواع تبلیغات بر اساس نوع تبلیغ

  • تبلیغات تلویزیونی

  • تبلیغات رادیوئی

  • تبلیغات اینترنتی
    وب سایتها
    شبکه‌های اجتماعی
    اپلیکیشن‌ها
    موتور جستجو (گوگل ادز)

  • تبلیغات بنری

  • تبلیغات کاغذی
    شامل تبلیغات در مجلات و نشریات
    و تبلیغات کاغذی تک برگی که توسط افراد پخش میشود

  • تبلیغات پیامکی

  • تبلیغات ایمیلی

انواع تبلیغ بر اساس منطقه جغرافیایی

  • تبلیغات منطقه ای

  • تبلیغات ناحیه ای

  • تبلیغات شهری

  • تبلیغات استانی

  • تبلیغات کشوری

  • تبلیغات بین المللی

 مزایای انجام تبلیغات

  • افزایش مراجعین در مدت بسیار کم

  • امکان ساخت و تقویت برند و نام مطب و کلینیکتان و افزایش حس اعتماد در مشتریان

  • امکان توسعه مطب و کلینیک با این شیوه

  • امکان جلب مراجعین برای یک مورد خاص مثلا ارتودنسی ، ایمپلنت ، پروتز ، دندانپزشکی کودکان ، دندانپزشکی بانوان

معایب انجام تبلیغات

  • معمولا دارای هزینه است که البته نسبت به نوع تبلیغ ممکن است کم یا زیاد شود

  • شما باید در کوتاه مدت قادر به پاسخگویی به سیل تماسها و مراجعات باشید

  • معمولا برای مطبهای و کلینکهای متوسط و بزرگ ( به لحاظ امکانات و پرسنل ) انجام میشود و برای مطبهای کوچک بکار گرفته نمیشود

  • معمولا باید از افراد حرفه ای و ماهر در این زمینه کمک بگیرید

پیشنهادات برای انجام تبلیغات

  • قبل از شروع کمپین تبلیغاتی بودجه خودتان را مشخص کنید و بگویید که من این مبلغ را صرف تبلیغات خواهم کرد (مقدار بودجه برای تبلیغات کاملا مشخص باشد )

  • سعی کنید تبلیغاتتان را بصورت منظم و در بازهای ماهیانه یا سالیانه تجدید کنید

  • فصل تبلیغات را بصورت کامل مطالعه کنید و سپس کار تبلیغات را آغاز کنید

  • در ابتدای کار از مشاوران تبلیغاتی استفاده کنید که این کار نه تنها هزینه شما را افزایش نمیدهد بلکه در دراز مدت هزینه را کاهش داده و بازدهی تبلیغات را افزایش میدهد

  • اگر دارای یک مطب یا کلینیک کوچک هستید هزینه تبلیغاتی را در آغاز نباید خیلی زیاد در نظر بگیرید