مقالات رونق مطب و کلینیک

آموزشهای جذب مشتریان مطب و کلینیک دندانپزشکی و دندانسازی

برای بیمار دقیقاً مشکلش و راهکارها را توضیح دهید

پس بهتر از ارزش و سختی کاری که قرار است برای بیمار انجام دهید را به هر نحو ممکن به او بفهمانید

این فهماندن میتواند بصورت توضیح و کلام و عکس ، تصویر یا فیلم باشد که این نوع شفافیت برای نوع و سختی کار و کیفیت کار شما نسبت به سایرین میتواند باشد

اما موارد دیگر نیز شامل توضیح میتواند شود که یک از موارد مهم آن کیفیت مواد و مرغوبیت و جنس خوب آنها است که شما از بهترین کیفیت استفاده میکنید و باید تفاوت قیمت این مواد را به بیمار یادآوری کنید تا به ارزش کار شما پی ببرد

مزایای توضیح مشکل و راهکارها

  •  یک راهکار عالی برای وفادارسازی بیماران نسبت به مطب شما میباشد
  • هیچ هزینه اضافی برای این کار نیاز نیست
  •  برای هر مریض و هر مشکل تنها یک بار توضیح کافی است

معایب توضیح مشکل و راهکارها

  •   دادن توضیح  زمانبر است
  • داشتن صبر و حوصله از الزامات این کار است
  • برای تمامی افراد امکان توضیح را نداریم (افراد مسن ، کودکان و معلولان، کم شنوایان و ناشنوایان و نابینایان )
  • برای این کار باید مطالب ، عکس ها وفیلم ها را آماده کنیم

پیشنهادات توضیح مشکل و راهکارها

  • همیشه به بهتر کردن نحوه توضیح و کم کردن این کار فکر کنید
  • میتوانید از کامپیوتر و ویدئو ، عکس و اسلاید استفاده کنید
  • به شخصیت و سن و جنسیت و سواد بیمار نگاه کنید و توضیحات در حد فهم طرف مقابل بدهید
  • لازم نیست توضیحات بر مبنای اصول علمی و آکادمیک باشد بلکه بهتر است که به زبان محاوره ای نزدیک باشد بطوریکه برای بیمار براحتی قابل درک باشد
  • سعی کنید که با فیلم این کار را به او نشان دهید
  • میتوانید از یک گروه در شبکه های اجتماعی برای آموزش بیماران در حال آموزش استفاده کنید که این خودش یک ارزش افزوده برای بیمارانی است که تازه جزو بیماران شما شده اند میباشد
  • سعی کنید که توضیحات شما در حد یک یا دو دقیقه باشد