مقالات رونق مطب و کلینیک

آموزشهای جذب مشتریان مطب و کلینیک دندانپزشکی و دندانسازی

از کجا اشباع مراجعین در یک منطقه را بفهمیم

در این جلسه به این خواهیم پرداخت که از کجا بفهمیم که در یک منطقه اشباع مشتری وجود دارد و انتخاب این منطقه برای شروع به کار نیست به سایر مناطق مشکلتر است

اشباع مشتری در دندانپزشکی و حوزه بهداشت دهان و دندان یعنی که اینکه مشتریان تعداد دندانپزشکان در این منطقه بحدی است که دیگر امکان مراجعه مراجعین جدید به یک دندانپزشک بسیار کم میشود و معمولا این دندانپزشکان بخاطر داشتن مشتریان وفادار قادر هستند که به کار خود ادامه دهند

آیا در شروع کار به منشی و دستیار نیاز دارم؟

آقای دکتر رضایی اهل کرمان که دارای ۱۵ سال سابقه دندانپزشکی هستند در مطب شان یک سالن انتظار وجود دارد و خودشان تمامی امورات مربوط به دادن وقت به بیماران و تهیه مقدمات را انجام میدهند که معتقد هستند این کار را بهتر از هر کسی انجام میدهند و لازم نیست که یک هزینه اضافی بابت استخدام منشی و دستیار بپردازند

نکات خرید تجهیزات از منظر افزایش اعتماد مشتریان

خرید تجهیزات مصرفی دندان پزشکی یکی از دغدغه هایی است که غالب دندانپزشکان و سایر پزشکان در زمینه کاری خود دارند و همواره بخشی از زندگی کاری آنها بوده است. با توجه به این نکته که تجهیزات دندانپزشکی ابزارها و در واقع عصای دست دندانپزشک برای انجام جراحی ها و عملیات های مختلف دندانپزشکی و حرفه اش است، موضوع تهیه تجهیزات و لوازم مناسب از اهمیت بیشتری برخوردار می شود. در این مقاله می خواهیم نکاتی را برای خرید تجهیزات مصرفی دندان پزشکی بیان کنیم.

برای خرید وسایل و تجهیزات مطب و کارگاهتان همیشه نباید از وسایل نو استفاده کرد

برای یونیت دندانپزشکی حتما از یونیت نو یا در حد نو استفاده کنید که اصلا اثری از پارکی و کهنگی در صندلی نباشد ( البته اگر مشتریان هدف شما مشتریان ارزان در مناطق با درآمد  متوسط به پایین هستند این مورد میتواند تغییر کند که در درسهای بعدی به آن اشاره خواهد شد )

زمینه مهارت تان را بیابید

زمینه مهارت چیست و شما باید به دنبال چه چیزی باید بگردید

هر یک از ما در یک کار از دیگران بهتر عمل میکنیم اگر در دندانپزشکی و دندانسازی نیز ما اگر این زمینه را پیدا کنیم با سرعت بیشتری به موفقیت نزدیک خواهیم شد

اما در مجموعه مشاغل مرتبط با بهداشت دهان و دندان منظور از زمینه های مهارت چیست ؟

انتخاب مشتریان هدف

مشتریان هدف مشتریانی هستند که قصد دارید بیشترین مراجعین شما از این نوع مشتریان باشند

مثلا کسی میخواهد که مشتریان هدف بانوان را داشته باشد
یا کسی میخواهد که مشتریان هدف او کودکان باشند

یا کسی میخواهد که مشتریان هدف او افراد مسن باشند

یا کسی میخواهد که مشتریان هدف او افراد با سطح درآمد متوسط به بالا باشند

با تعریف مشتریان هدف برای خودتان بسیاری از موارد مربوط به انتخاب منطقه مطب و تجهیزات مورد نیاز و مهارتهایی که برای ارتباط با بیماران هدف خواهید داشت حل خواهند شد

روش تعیین مشتریان هدف چگونه است ؟

انتخاب مکان

انتخاب مکان مطب یا کلینیک باید بر چه اساسی باشد

مکان مطب باید داری دسترسی به پارکینگ نزدیک باشد

مکان مطب باید نزدیک مشتریان و مراجعین باشد

رونق دندانپزشکی را از کجا شروع کنیم

از کجا شروع کنم؟

 به همه دندانپزشکان و دندانسازان و فعالین در حوزه بهداشت دهان و دندان توصیه می‌کنم که این دوره رایگان را ثبت نام کنند و اثرات آنرا در کسب و کار خودشان مشاهده کنند.
این دوره بر خلاف نامش که آموزش مقدماتی نام دارد شامل موارد بسیار مهمی می‌شود که بسیاری از دندانپزشکان و شاغلین در این رشته رعایت نمی‌شود و شامل مسائل، مشکلات و مواردی می‌شود که با رعایت درست آن‌ها تا چند برابر به مشتریان دائمی شما افزوده می‌شود